The Division 2-distractiv dar plictisitor pe alocuri ( Review)

0

Când am jucat prima parte, The Division, am plănuit să-l joc din scoarță în scoarță, și mi-a plăcut. Am zis să fac aceiași „greșeală „cu The Division 2, și am zis că trebuie să-l savurez.

Mi-a plăcut prima serie, iar The Division 2 nu a făcut decât să-mi întărească credința în produsul celor de la Ubisoft.

Poveste

The Division 2 continuă acțiunea primului joc, la șapte luni după precendentul dar se schimbă locația. Din New-York-ul înzăpezit, ajungem în Washington unde e cald și soare. Tu controlezi un personaj care e agent în The Division și ești chemat la Washington pentru a stabiliza situația.

La un moment dat apare și președintele SUA în peisaj, dar nu am fost foarte impresionat.

The Division 2 se folosește de poveste pentru a atrage, dar după aceea pare că povestea trece în plan secundar. Sau e doar vina mea pentru că am făcut multe misiuni secundare. Nu știu, cert este că majoritatea misiunilor sunt de tipul mergi acolo și ajută pe cineva sau răspunde unui atac. Nu există un fir narativ care să lege toate aceste misiuni mai mici.

Ce mi s-a părut ciudat este că personajul nu are voce. În cutscene-uri, personanjul tace de zici că n-are limbă și așteaptă mereu să-i spună alții ce să facă.

Pe de altă parte, lumea creată de Ubisoft este minunată, o lume post apocaliptică credibilă în care îți face plăcere să te plimbi.

Mi-a plăcut că niciodată nu te plictisești în The Division 2. Tot timpul găsești ceva de făcut : fie că faci misiuni, fie că ajuți oameni pe stradă sau că vrei să cucerești un punct de control.

Un mare plus este că jocul te recompensează pentru orice faci, fie cu loot, fie cu experiență. Deci minutele pierdute nu sunt în zadar.

În plus, lumea e plină de loot și de obiecte care ți-ar putea fi folositoare. Jocul încurajează explorarea și nu o sa fii dezamăgit ca ai ales calea mai lunga către o misiune.

Gameplay

Luptele sunt dificile, dar satisfăcătoare, NPC-urile sunt istețe și vor încerca să-ți flancheze poziția astfel încât să te ucidă mai ușor. Ca să câștigi trebuie să gândești tactic, să te ascunzi de focul inamic și să te folosești de abilitățile speciale.

Acum ai la dispoziție turete, drone, bombe, capcane și fiecare are un impact asupra modului în care abordezi situațiile. Poți să alegi echipament potrivit pentru lupta de la distanță, poți sa alegi să fii mai agresiv cu shotgun și scut, de exemplu. Ideea este că ai de unde alege. Și nu mi s-a părut că un stil de joc anume să fie mai bun decât un altul.

Decorurile sunt de asemenea construite excelent. Misiunile din The Division 2 te duc în fel de fel de locuri și am luptat în muzeul American de Istorie, unde este recreat câmpul de luptă din Vietnam. Mai ai misiuni prin hotel sau planetariu. Cert este că băieții au reușit să diversifice câmpul de luptă ca să nu simți că totul este repetitiv, plus că te obligă să-ți și diversifici tacticile de luptă.

Un alt element care a contribuit la succesul combat-ului este faptul că inamicii nu mai sunt doar niște bureți de gloanțe. S-a schimbat mecanica de vindecare, iar asta face ca tu, dar și inamicii să muriți mai repede. Opțiunea de „heal” a fost înlocuită cu opțiunea de a pune armură pe tine. Acea armură te protejează de gloanțe. Dacă un inamic ți-a golit bara de armură atunci ești foarte vulnerabil și mori foarte repede daca nu aplici un nou strat de armură. Același lucru este valabil și pentru NPC-uri.

Ubisoft a schimbat strategia și în The Division 2, când ajungi la nivel maxim povestea nu se încheie și totul se schimbă: o facțiune de elită pune mâna din nou pe o mare parte din hartă.

Acesta este endgame-ul și poți să joci din nou anumite misiuni în locuri în care ai mai fost, dar cu alți inamici. Diferențele dintre misiunile de la început și cele de acum sunt îndeajuns de multe încât sa nu te plictisească.

Inamicii sunt mai puternici, dar nu pentru că le-a fost crescută doar rezistența la gloanțe, ci  pentru că dobândesc abilități, arme și tactici de luptă noi. O idee bună deoarece toată harta devine din nou un tărâm de joacă și nu ești limitat doar într-o anumită zonă unde sunt inamicii de nivel mare.

De asemenea, după ce atingi level 30 poți să alegi una dintre cele trei specializări:  sniper, demolitionist și survivalist

Regiunele Dark Zone sunt foarte interesante și este elementul care-l face unic pe The Division în marea de looter shooters. Aceste zone sunt locuri unde te lupți cu NPC-uri pentru echipament mai bun. Poți sa intri singur sau în echipă.

Grafică

Parcă aveam nevoie de mai mult, mai ales pentru un joc nou, pe alocuri pare că grafica este de anul trecut-dacă acesta este un termen, nu arată chiar atât de bine, dar suficient încât să nu zici că e făcut prost. Oricum, eu sunt genul care joacă un joc pentru poveste, nicidecum pentru grafică. Nu e cazul aici, că povestea nu e cine știe ce, dar jocul reușește să te țină conectat la el.

Concluzii

The Division 2 este clar un joc de luat în seamă, un joc pe care nu trebuie să-l ratezi dacă îți dorești un shooter open world cu o groază de misiuni și NPC-uri inteligente care te pun în dificultate.

Jocul este disponibil:

eMag

PCGarage

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here